Autor: Stanislav Heczko
Zde najdete VIDEA a návody, které vám pomůžou se správným používáním airbagu
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
- pokud v systému (červená kovová centrální část) byla našroubovaná cartridge, tak ji vyšroubuji
- odjistím táhlo a silně zatáhnu – pokud uslyším „CLICK“, tak systém byl natažený (pokud jsem nic neslyšel, tak systém nebyl natažený)
- červený „T“ klíč zašroubuji do systému. Červený kolík umístěný na lanku, který byl ve vzdálenosti cca 6 mm od systému, se přisune na minimální vzdálenost k systému a tím je systém natažen.
- zkontroluji všechny švy, zipy, popruhy
- provedu kontrolu použitelnosti cartridge - na štítku je uvedená hmotnost cartridge po naplnění a tato hmotnost by se měla shodovat ± 5g s tím co zvážíte na domácí digitální váze. Pokud se hmotnost shoduje, tak cartridge je použitelná. Pak tuto cartridge našroubuji do systému s citem, až na konec závitu. Po provedení těchto úkonu je systém airbagu připraven k použiti.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Táhlo je připevněno k ramennímu popruhu pomoci držáku a plastové jehly se smyčkou. Standardně je umístěno na levém rameni (pro aktivaci pravou rukou) v horní poloze, která vyhovuje většině uživatelů. Pokud potřebujete umístit táhlo níže, tak vytáhněte plastovou jehlu, táhlo umístěte níže a zajistěte jehlou.
Pokud vám vyhovuje umístěni táhla na opačném ramenním popruhu, tak je nutné uvolnit táhlo vytažením jehly. Následně je nutné přemístit lanko táhla k druhému rameni - viz. část VIDEA O PŘELOŽENI AIRBAGU a následně zajistit táhlo jehlou na druhém rameni. Pak k zajištěni aktivace pro řadu SWITCH / RIDE VEST je nutné dokoupit neoprénovou "ponožku".
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Správně složené táhlo, kdy vnitřní zuby zachytí osazeni na lanku, zajišťuje aktivaci v 1. kroku. Složené táhlo zajištěné neoprénovou "ponožkou" nebo vložené do uzavíratelné kapsy, zajišťuje aktivaci v 2. kroku. Tímto způsobem je systém zcela zajištěn proti nechtěné aktivaci.
- starší modely a část současných airbagů Arva REACTOR používá k zajištěni složeného táhla nasazenou neoprénovou "ponožku".
- řada modulárních airbagů SWITCH atd. používá k zabráněni otevření složeného táhla speciální kapsu se zipem na levém ramenním popruhu, do které se složené táhlo vloží. Pokud preferujete umístěni táhla na pravém rameni, je nutné dokoupit neoprénovou "ponožku".
V průběhu skládáni táhla je nutné táhlo zatlačit směrem k lanku (bovdenu) tak, aby vnitřní zuby táhla byly nad osazením červeného konce bovdenu = tímto je zamezeno povytažení táhla = aktivace airbagu.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Pokud chcete si vyzkoušet jakou sílou je nutné airbag aktivovat, tak návod jak to provést najdete zde.
Je nutné vyšroubovat cartridge a po zkoušce aktivace nezapomenout systém airbagu znova natáhnout.
Doporučujeme předem si seřídit délku zad na velikost S, M ,L a doladit délku všech popruhů lavinového airbagu.
V reálném lavinovém terénu samozřejmě se musí použít i popruh pod stehno, který se připevni zepředu k bedernímu popruhu a na videu není použit.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
V terénu přeložím věci z batohu do např. náhradní zapnuté bundy a musím otevřít kapsu systému airbagu. Na spodu kapsy systému je červená svorka a ta se umísti na vstupní plochy jednocestných ventilů. Dojde k uvolnění tlaku plynu uvnitř airbagu. Následně vytlačím vzduch z airbagu. Jezdce zipů přesunu z původní polohy u spodní hrany airbagu nahoru, na začátek zapínáni.
Airbag neroluji, ale skládám jako harmoniku od horní strany. Začátek zajistím postupným zavíráním zipů a velcro popruhy. Spodní část airbagu přesahující obrys batohu jednoduše přeložím nahoru. S postupným vkládáním airbagu do komory batohu uzavírám tuto komoru zipy a na spodu po uzavřeni je zajistím páskem velcro.
Po aktivaci airbagu je systém automaticky natažený a po našroubování plné cartridge je připraven na opětovné použití.
PO POUŽITÍ VE SKUTEČNÉ LAVINĚ, KDY NA BATOH A AIRBAG PŮSOBILY OBROVSKÉ MASY (= SÍLY) SNĚHU, DOPORUČUJEME PROHLÍDKU TOHOTO AIRBAGU PŘÍMO V ARVĚ.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Všechny lavinové airbagy Arva používají airbagy REACTOR, které jsou zcela bez výjimek přeložitelné z jednoho batohu do druhého. I když průběžně dochází k postupným technickým vylepšením z cílem snížit hmotnost, optimalizovat výrobu atd., tak airbagy mají stejné připojovací prvky a rozměry.
Pokud máte starší airbag Arva REACTOR a batoh už je opotřebovaný (systém airbagu je chráněn a měly by být v pořádku), tak si můžete dokoupit nové záda systému SWITCH bez systému + přední díl SWITCH odpovídající Vaším požadavkům a můžete mít zcela nový airbag za podstatně nižší cenu.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Lavinové airbagy Arva REACTOR SWITCH se skládají ze zad se systémem Arva REACTOR a celé škály předních dílů, které pokrývají široké rozpětí požadavků týkajících se předpokládaného použití a potřebného objemu.
Přední díly lze jednoduše zaměnit během několika sekund - viz. přiložené video.
DOPLŇUJÍCI INFO K VIDEU
Po sezóně zkontrolujeme popruhy, přezky, očistíme a usušíme lavinový airbag REACTOR. Vyšroubujeme cartridge a na závit našroubujeme krytku. Batoh uskladníme v suchém a tmavém místě.